pondělí, července 22, 2013

Lysohorský čtyřlístek 20.7.2013

Loni jsem dokončil TDS i díky několika tréninkovým výstupům na Lysou horu. Když jsem letos viděl web vznikající nové akce, okamžitě jsem se přihlásil. Čtyři výstupy v jednom dni, nabízené levné ubytování, z mého pohledu kvalitní příprava na UTMB. Normálně o tréninkových akcích nepíšu, ale dojmy ze čtyřlístku jsou tak silné, že udělám výjimku.


 Mapa opravdu čtyřlístek připomíná :)
Profil jsou zuby staršího žraloka - jeden je takový ulomený :)

Do Beskyd do penzionu Beskydy :) přijíždím jako jeden z prvních. K mému překvapení mám startovní číslo 3, asi jsem VIP :) V relativně levném startovném jsou i těstoviny k večeři - no to jsem zvědav co nám za těch pár korun předloží:) A jdu od překvapení k překvapení - přes nízkou cenu ubytování krásný pokoj, těstoviny výborné. Chuťově lepší než v Klagenfurtu, tam jen vstupenka na pasta party za 20€ byla dražší než tady celé startovné :) V noci je v penzionu klid, v příjemně chladivém horském vzduchu se fantasticky spí.

Ráno kontroluji předpověď - opravdu má pršet, něco přes milimetr. Jsem teplomil, vyhazuji z batůžku vestu, beru bundu. V 6:30 rozprava. Dozvídám se o ekologickém značení - křída a mouka. To déšť smyje, ještě že mám gps :) Kontrola povinné výbavy je spíše formální, v 7 opravdu startujeme. To, že mi utíkají davy i těch, kteří by měli být spíš za mnou už mne nepřekvapuje. Volím opatrné tempo a konstatuji, že i kdybych se snažil o rychlost, moc to nepůjde. Nohy stále nejsou úplně v pořádku. Konečně je tu první stoupání na Lysou. Co nohy na kopec? Velký kus stoupáme po asfaltu. To se nohám líbí. Asi to dnes ujdu:) Pár jedinců s nadváhou předcházím už v tomto kopci. Přestože je ještě docela chladno, strašně se potím. V horních partiích je spíš zima než chladno, využívám návleky, přemýšlím o bundě. Je tu občerstovačka a překvapení další - připravené hody :) Pomeranče, meloun, banány, slané pečivo, tyčinky slané i energy, vybírám si nakrájený sýr a namáčím ho do soli. Mňamka :) Beru si tabletu Anticramp, která je též v sortimentu. Tak takový komfort jsem dlouho nezažil, nemusím pro nic do batůžku. Dlooouhý seběh do Krásné. Hodně asfaltu. Jestli ho bude příliš, budou mne bolet nožičky:) Nevím kolikrát už jsem stál na Lysé, ale tímto směrem od Krásné jsem na ni nikdy nestoupal. Nepříjemný výstup. Stále lesem, člověk neví, kde vlastně je a kolik mu zbývá.


Ve druhém kole
 Mraky houstnou a najedou se rozplývají. Pršet nebude. Konečně na Malchoru vím kde jsem :) Výhled, sjezdovka, pohoda:) Na vrcholu potkávám vítěze, už se vrací nahoru potřetí :) Jdu v jeho stopách - hurá dolů směrem na Mazák a Šanci. Docela se otepluje, dnes křeče nebudou :) Začínám sem tam předbíhat i v klesání. Ve stoupání od Šance předcházím ještě víc. Tento směr mám docela rád:) Už potřetí nahoře! Je mi to skoro líto. Abych si účast prodloužil, měním si ponožky :) Musím, přidírá se mi malíček, potřebuje i namazat. Opatrně dolů do nejkratšího čtyřlístku. Ale náročného. V příkré stěně pod Lysou mi mizí gps signál. Naštěstí vidím na hodinkách jasně, kam zabočit. Kupodivu na zemi chybí šipka, doteď bylo značení excelentní. Jdu po vrstevnici ke sjezdovce a těším se na výstup. Ani na další křižovatce není značení... Jééé, já jdu asi blbě:) A zmátl jsem i mladíka za mnou :) Vytahujeme mapu, jo, jdeme fakt špatně. Vracíme se. Škoda zbytečné čtvrthodinky :) Na osudové křižovatce vidím "chybu" značení, cesta má dva výstupy z lesa. Já použil ten nelogický. U toho normálního je šipka z mouky přes celou cestu... Stejně jsem v pořadí hodně dole, je to fuk. Stoupám naposledy, předcházím už dost. Nevím čím to je. Moc netrénuju, ale čím je akce delší, tím vypadám ke konci oproti těm okolo lépe. Předcházím asi potřetí Martina, je o dost rychlejší v klesáních. Nabádám ho, aby mne nezapomněl v seběhu předběhnout :) Jsem naposledy nahoře, klidně bych si ještě dvakrát vystoupal. No nic, sbíhám k penzionu. Martin mne předbíhá záhy. Chvíli s ním jakože závodím, ale ten krpál je o kotníky, beztak na něj nemám :) Potkávám závodníky, které bych čekal v pořadí spíše za mnou. Po několikátém takovém případu pochopím - nedali to celé. Jdou do cíle třeba po třech výstupech. Na někoho je limit 14 hodin asi docela tvrdý... Za 11:50 jsem v cíli. Škoda minutek bloudění, i s o pár minut lepším časem bych však díru do výsledkové listiny neudělal. Je tu spousta zkušených horalů. Cítím se svěže, jen se osprchuji, zaplatím ubytování, sním dobrý guláš a mizím domů, nemá cenu tu spát.
Další z trati. Krásně zelený seběh. Tuším též druhé kolo :)
Musím říct, že pořadateli se povedl husarský kousek. První ročník akce a prakticky bez chyby. Zajímavě zvolená trasa. Výhledy, počasí, vše zajištěno:) Neskutečný komfort za nízkou cenu! Pořadatel omezil počet účastníků, aby zajistil dobré podmínky a omezil ho možná až moc. Přidal bych možnost ubytování ve stanech a klidně jednou tolik účastníků. Organizačně mi vadí jen drobný zádrhel s časomírou - mně dobře známá firma timechip prostě není schopna dát výsledky hned po závodě na internet, ale budiž. Některé ironmany jsou vyprodány během pár minut. Řekl bych, že i další ročník čtyřlístku bude brzy sold out. Zkusím zabojovat o právo další účasti, stojí to za to :)

Výsledky v pdf.

3 komentáře:

Luděk řekl(a)...

Vláďo, díky za pěkný článek :-)

Čísla jsem přiděloval dle rychlosti zaplacení, asi jsi byl sakra rychlý! ;-)

Timechipu se musím zastat - měl jsem nestandardní požadavky na způsob řazení ve výsledovce a Martin mi vyšel vstříct. Proto trochu trvalo, než byly výsledky na webu. Ale na místě byly hned. A i díky Timechipu mohla být cena startovného, taková jako byla.

Vl001 řekl(a)...

Luďku, já děkuji za krásnou akci. Timechip nemám v oblibě od doby, co jsem dojel na zrušený Bečvoman, i jinde mívají s uveřejňováním problémy, prostě jsem trochu zaujatý, no:)

Lenkačlenka řekl(a)...

BEzva článek. Asi jsme se potkali na trati :-) A asi se potkáme i za rok, neboť sdílím tvé nadšení ze závodu .